Information och legal text
Försäljningsvillkor
Lagd order hos maxelfishing.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på maxelfishing.se är inklusive moms. Momsen dras bort i kassan för kunder som bor i Norge. Norska kunder ansvarar själva att betala tull och moms enligt norska regler. För att handla på maxelfishing.se måste du vara 18 år.
Vi levererar i dagsläget till Sverige, Finland, Danmark, Norge, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg, Frankrike, Italien, Scweitz och Österrike.
Fraktkostnad och leveranssätt
Vid leveranser skickar vi oftast med kurir, normalt inom 1-2 arbetsdagar vilket innebär att du som kund borde få leverans inom 2-5 arbetsdagar. Om leveransen skulle ta längre tid kommer vi meddela dig.
Fraktkostnader – Sverige:
- Fri frakteför köp överstigande 1.500 kr.
- Ordrar < 1.500 kr; 99 kr
Vår leveranstid är normalt 2-5 arbetsdagar, men kan blir längre om vi behöver beställa produkter från våra leverantörer. I förekommande fall informerar vi alltid om detta och ger dig som kund möjlighet att kostnadsfritt annullera din order.
Fraktkostnader – övriga länder:
- Enhetspris; 99 kr
Priser och produktbilder
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms.
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges.
Maxel Fishing Nordic reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Maxel Fishing Nordic rätten att korrigera detta i efterhand. Vi kommer i så fall informera om ändring och ge kunden rätt att annullera eller ändra sin order utan kostnad. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga order.
Orderbekräftelse på din lagda order
Det är viktigt att du har fyllt i din korrekta e-postadress eftersom att det är dit vi skickar en orderbekräftelse direkt efter köp (kolla gärna er skräppost om du inte hittar bekräftelsen). Om du inte skulle få en bekräftelse kan du kontakta oss på info@maxelfishing.se för att säkerställa att ordern kommit fram.
Betalningsalternativ
Vi erbjuder våra kunder olika betalningsalternativ via Payson Checkout och PayPal.
Betalning med Payson. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Svenska kunder kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Läs mer här: www.payson.se
Bytes- och ångerrätt
Som kund har du rätt att returnera korrekta leveranser inom 14 dagar. En förutsättning är att produkten returneras i obruten originalförpackning, att den är oanvänd och i oskadat skick, samt att alla märklappar, klistermärken och liknande finns kvar.
När ni ska returnera en vara så måste ni ta kontakt med oss per telefon eller e-post innan detta sker. Du som kund betalar själv kostnaden för returer om det inte gäller en reklamation.
Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila på info@maxelfishing.se eller ringa på +46-709-952660. Vi behöver följande information:
- Ordernummer (står på fakturan)
- Ditt namn och kontaktuppgifter
- Antal och namn på de produkter som önskas returneras
Maxel Fishing Nordic ska bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris minus eventuella kostnader för betalningstjänst (PayPal eller Payson). Det sker alltid inom 30 dagar efter att vi tog emot den returnerade varan.
OBS! Det returnerade paketet skall skickas som spårbart företagspaket eller med kurirtjänst.
Reklamation
Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt för att hjälpa dig lösa problemet. Skicka ett mail till info@maxelfishing.se eller ring +46-709-952660 och beskriv felet.
Garanti
Maxel Fishing Nordic tillämpar och följer konsumentköplagen. Det innebär att alla varor som säljs via oss har minst ett års produktgaranti. Maxels rullar har 5 års garanti (gäller fabrikationsfel).
Falska beställningar
Vi polisanmäler alla falska beställningar och beställningar gjorda med stulna kortnummer.
Transportskador
Om varan är skadad eller saknas skall detta anmälas till anmälas omgående till speditören och till info@maxelfishing.se senast inom 5 dagar.
Om varan skadas eller kommer bort under transporten svarar vi för att ny leverans sker utan extra debitering. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador. OBS! Ser du att kartongen är skadad vid leveranstillfället så ska du anmäla det direkt till distributören vid mottagandet av varan. Upptäcker du skadan när du packar upp din vara så måste du anmäla det till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av varan.
Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitalt material etc tillhör Maxel Fishing Nordic eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Cookies
Maxelfishing.se innehåller cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Det finns två kategorier av cookies. Den ena kategorins sparar en fil permanent på din dator. Den andra kategorin av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar, skickas den här cookien mellan din dator och servern för att koppla information, som exempelvis vilket login-namn du använder. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsar-fönster. Genom att ställa in webbläsaren kan du undvika att ta emot cookies. Detta kan dock göra att sajten inte fungerar på ett fullgott sätt. Hur du stänger av cookies beror på vilken webbläsare du använder. Läs under ”Hjälp” eller motsvarande meny i din webbläsare för instruktioner.
Personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som namn, adress samt kontaktuppgifter. Syftet med en sådan behandling är för att kunna fullfölja ditt köp hos oss. Vi har fått dina uppgifter frivilligt från dig för att kunna ingå och fullfölja det köpavtal som följer av din gjorda beställning hos oss. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter baseras på frivillighet och samtycke från dig. Dina uppgifter kommer att sparas så länge du är kund hos oss. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke till behandlingen. De personuppgifter vi behandlar/sparar kommer inte att delas med tredje part om vi inte är skyldiga att göra så enligt lag. Vi kommer aldrig heller överföra dina uppgifter till ett land utanför EU. Personuppgiftsansvarig är Stig Ludvigsen, Ringduvevägen 11 b, SE132 47 Saltsjö-Boo. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på info@maxelfishing.se. Du når vårt dataskyddsombud på stig@maxelfishing.se. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.
Force Majeure
Maxel Fishing Nordic är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar dem på http://www.arn.se.